امروزه نقشی که موبایل ها و اسمارت فون ها در زندگی مردم ایفا می کنند بر کسی پوشیده نیست.مهم ترین نقش آن نیز در تجارت است که اکثر مشاغل به اهمیت آن در بیزینس های خود پی برده اند.ضمن اینکه ارتباط میان تجارت و تکنولوژی دیرزمانی است که وجود داشته و ادامه دارد چراکه تکنولوژی همواره باعث شده که ارتباط بین تجارت ها آسان تر و سریع تر از قبل باشد.

کمتر کسی است که این روزها با اپلیکیشن‌های موبایل آشنا نباشد. آن‌ها آنقدر کارراه‌انداز و مفید هستند و با ویژگی‌های زندگی امروزی همخوانی دارند که به سرعت مورد استقبال قرار گرفتند و همه‌گیر شدند. به عنوان مثال پیش‌بینی می‌شود با ادامه همین روند، در چندین سال آینده درصد بالایی از داد و ستدهای آنلاین توسط اپلیکیشن‌ها انجام شوند. در این مطلب قصد داریم به معرفی برخی از فواید و مزایای اپلیکیشن‌ها بپردازیم.

مزایای اپلیکیشن موبایل برای کسب و کارتان در یک نگاه

سبقت از رقبا: با قرار دادن کسب و کارتان بر روی گوشی همراه مشتری، از رقبایتان متمایز می شوید.

ارتباط مداوم با مشتری: اپلیکیشن کسب و کار شما همیشه نام شما را به مشتری یادآوری می کند.

کاهش شدید هزینه تبلیغات: هزینه تبلیغات و چاپ کاتالوگ حذف شده و کاتالوگ دیجیتال شما بر روی موبایل مشتری قرار می گیرد.

ارتقا تصویر برند شما: یک اپلیکیشن اختصاصی برای کسب و کار شما نشانگر به روز بودن و جذب مشتری های امروزی است.

به روز رسانی: مشتریان هر لحظه لیست به روز محصولات و خدمات شما را می بینند و از جدیدترین اخبار شما مطلع می شوند.

افزایش فروش: اپلیکیشن کسب و کار، مشتریان شما را به مبلغین کسب و کار شما تبدیل می کند.

 

اگر میخواهید اپلیکیشن اختصاصی خود را داشته باشید با ما تماس بگیرید

مشاوره رایگان طراحی سایت مرسا

اپلیکیشن ها به عنوان ابزار تبلیغاتی

وب سایت یک ابزار حیاتی برای تبلیغ محصولات و خدمات شما است، ولی از سوی دیگر تعداد افرادی که از موبایل استفاده می کنند نیز هر روزه در حال افزایش است و اکثر آنها از طریق گوشی های هوشمند و سایر ابزارها به اینترنت دسترسی دارند. امروزه اغلب امور روزمره مانند تجارت و بازرگانی و یا پرداخت ها توسط موبایل ها انجام می گردد و به نظر می رسد که در آینده بسیاری از کارهای محاسباتی نیز توسط آنها انجام پذیرد. توسعه و تبلیغ اپلیکیشن موبایل در بین کاربران برای پیشبرد کسب و کار شما بسیار مفید است.

تفاوت وب سایت و اپلیکیشن

کسب درآمد از طریق اپلیکیشن

برخی از صنایع از ساخت و توسعه اپلیکیشن ها برای کسب و کار خود امتناع می ورزند، چرا که به تصور آنها هزینه ای که باید در قبال این کار متقبل شوند بیشتر از بودجه آنها است. بدون تردید گاهی اوقات ساخت اپلیکیشن موبایل تبدیل به امری بسیار پر هزینه می شود، ولی این دلیل توجیه کننده و کافی نیست. بسنده کردن به یک اپلیکیشن ساده با اجتناب از زواید غیر ضروری موجب کاهش هزینه ها می گردد، علاوه بر این شما می توانید با برنامه ریزی دقیق قبل از شروع فرآیند توسعه اپلیکیشن هزینه ها را به طور چشم گیری کاهش دهیدلوگو، تصاویر و محتوای اپلیکیشن را طراحی کنید و پس از اینکه کارهای مقدماتی و پایه انجام شد، با استخدام یک متخصص در امر توسعه اپلیکیشن، شروع به ساخت و پیاده سازی آن نمایید.

بعد از اینکه کار ساخت اپلیکیشن به اتمام رسید، حال می توانید به تفکر درباره کسب درآمد از آن بپردازید و از فنون درآمدزایی در دسترس مانند تبلیغات درون برنامه ای، استفاده نمایید.

دستیابی به مشتریان بیشتر

توسعه یک اپلیکیشن موبایل در مقایسه با وب سایت موجب جذب مشتریان بیشتری می گردد. امروزه جستجوی موبایل مخصوصا در بین قشر جوان بسیار رایج شدهمشتریان کنونی با صحبت از شما با دوستان خود موجب گسترش کسب و کار شما گشته و از این طریق افراد و مشتریان جدید، شما را با یک جستجوی ساده می یابندعلاوه بر این ادغام اپلیکیشن به شبکه های اجتماعی باعث گسترش دامنه و برد کاری شما می گردد.

محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارید

شما می توانید از اپلیکیشن به عنوان ابزاری برای نمایش محصولات و خدمات خود استفاده کنید. کاربرانی که اپلیکیشن شما را مشاهده می کنند در آینده به اپلیکیشن شما دسترسی خواهند داشت. هر بار با ارائه یک محصول جدید شما می توانید اپلیکیشن را نیز به روز رسانی کرده و با ارائه پیشنهادات و تخفیف ها مشتریان خود را تشویق به استفاده از اپلیکیشن و تعریف و تمجید آن نمایید.

مدیریت اپلیکیشن توسط کاربر

اپلیکیشن‌ موبایل قابلیت مدیریت توسط خود کاربر را دارند. فعال یا غیرفعال بودن بخش‌های مختلفی نظیر اعلان‌ها و نوتیفیکیشن‌ها و… مواردی است توسط کاربر قابل انتخاب است. همچنین استفاده از لیست مخاطبین تلفن همراه‌، فایل‌های صوتی و تصویری ذخیره شده در گوشی و… نیز از دیگر امکاناتی است که برخی اپلیکیشن‌ها دارا هستند و در بسیاری از موارد مفید است.

به‌روزرسانی آسان و اطلاع‌رسانی سریع و به موقع

برخی اطلاع‌رسانی‌ها لازم است در بازه زمانی محدود و مشخصی صورت گیرند. موبایل بهترین وسیله برای این گونه اطلاع‌رسانی‌ها و اپلیکیشن اختصاصی به صرفه‌ترین ابزار موجود برای این کار است. با ارسال نوتفیکیشن میتواندی این کار را در سریعترین زمان انجام داده و به هدف خود یعنی اطلاع رساینی و دیده شدن برسید.

 

چند مورد از کارایی اپلیکیشن

اپلیکیشن فروشگاهی

اپلیکیشن رستوران

اپلیکیشن فست فود

اپلیکیشن آموزشی

اپلیکیشن نیازمندی

اپلیکیشن نمونه کار و کاتالوگ

اپلیکیشن شرکتی

طراحی اپلیکیشن